onsdag 13. juni 2012

Silje gjør ting hun ikke kan - del 2

Dag 2 i symaskin-testing, og nå ville jeg prøve meg på å lage en vimpel. Jeg har ikke alt utstyr på plass føler jeg, men jeg kom hvertfall igang med det jeg har.

Først lagte jeg en vimpel-mal i papir


Så brukte jeg merketusj til å skrive navn i klær til å markere opp to like trekanter på ei gammel dongeribukse som låg klar til kasting


Deretter var det fram med sikkerhetsnålene, og vurderte veldig om jeg skulle tråkle eller ikke. Latskapen tilsa at jeg ikke skulle tråkle...


Så var det testing av sting på prøvetøyet mitt, og heldigvis testa jeg der, for jeg klarte å sette fast tøyet nedi maskina og stressa litt med å få det løst igjen. Men det gikk, og jeg fikk øvt meg på å feste tråder i maskina nok en gang samtidig


Til slutt (neida, jeg er ikke ferdig med vimpelen enda) sydde jeg de to langsidene. Ta-taaaa!!


Det var alt jeg rakk for i dag. Nå får jeg komme meg i dusjen, så er det sommeravslutning i barnehagen, og i kveld skal jeg på besøk.

1 kommentar:

  1. Kjenner meg igjen i det med å kjøre seg litt fast ja. Men en lærer etterhvert.

    SvarSlett