tirsdag 12. juni 2012

Silje gjør ting hun ikke kan - del 1

I kveld har jeg gjort et forsøk på å sette meg inn i symaskina mi. Jeg fikk tak i engelsk brukermanual til slutt, og har sittet med den foran meg og testa her. Jeg har ikke rørt en symaskin siden ungdomsskolen, og var ikke akkurat noen ekspert da heller, så det var litt morro å prøve seg fram.

Først måtte jeg teste å spole over tråd på en underspole, og dette gikk veldig fint!


Og så var det å feste trådene som de skal være, og det tok litt lenger tid. Det sto to måter å tre tråden i nåla på, noe som ikke kom fram helt klart, så jeg blei egentlig bare mer forvirra av det. Men det gikk til slutt det også.


Fikk fiska opp undertråden og alt var klart til å sy, og da måtte jeg finne fram ei gammel t-skjorte å teste ut litt på.


Testa å sy rett, baklengs, sikksakk og litt ulike lengder og bredder.


Morro å ha kommet så langt hvertfall, at jeg er igang, så får jeg bare se hva første prosjekt blir nå da. Det må hvertfall være noe enkelt. Tror kanskje det blir å sy vimpel til barnerommet?

To be continued... ;)

1 kommentar:

  1. Skikkelig bra!
    Jobber veldig ujevnt med å lære symaskinen min å kjenne også.

    Masse lykke til videre.

    SvarSlett