mandag 11. juni 2012

Ett steg videre i evighetsprosjektet

I helga var jeg på hyttetur med strikkeklubben, og fikk faktisk hekla en god del flere oldemorruter til teppet mitt som jeg begynte på for over ett år siden. Det er et evighetsprosjekt som jeg gjør litt på innimellom, og sommeren passer fint til å hekle små ruter i stedet for å sitte med noe tungt ullstrikk syns jeg. Jeg har nå klart 30 nye ruter som skal hekles sammen med de andre 60, og jeg lurer selv veldig på hvor stort jeg egentlig skal lage det. Det kommer til å bli et sofateppe er planen, og litt dumt om jeg syns det blir alt for lite, men et svært teppe orker jeg ikke å lage heller, så jeg klarer ikke helt å bli enig med megselv. Jeg får ta litt etter litt og se det an etterhvert, men jeg hekler sammen med resten når jeg har 30 nye hver gang, så jeg slipper å gjøre absolutt hele den jobben på slutten :-)


Mens jeg er igang med å vise hva jeg holder på med, så må jeg vise buksa jeg har strikka til småen (som ikke er så liten lenger). Har strikka den i størrelse 3-4 år, så jeg tenkte at han kan bruke den under dress på vinteren de neste par vintrene, og bare brette opp beina når den er alt for lang. Mønsteret har jeg funnet på drops sine sider, mens "designet" har jeg dikta opp selv. Så neste prosjekt blir å strikke en jakke å ha til, og jeg tenkte å komme igang med den snart. Her er buksa:



Ellers så har jeg litt dårlig samvittighet over å ikke ha testa symaskinen min enda, spesielt siden jeg fikk den i julegave og ønska meg den, og har handla inn stoff. Men jeg har rota bort bruksanvisninga, og har leita etter den i det siste, og i dag var jeg til og med innom der hvor den blei kjøpt og spurte om det var mulig å få tak i ny, men de sleit med det... Så jeg får kontakte Singer selv, og håpe at de kan sende meg en på pdf. Vet ikke om jeg tør å prøve meg uten bruksanvisninga når jeg ikke har sydd siden ungdomsskolen ;)

1 kommentar:

  1. Du har vært skikkelig flink!
    Jeg kom aldri lenger enn til 6 av de rutene før jeg gav opp. :O)

    Buksa ble flott også. Der kommer Jr. til å holde seg god og varm.

    SvarSlett