torsdag 31. mai 2012

Mellom to bryllupshelger

I helga som var hadde vi en lang, men veldig fin kjøretur for å komme oss i bryllup. Med en mann med magetrøbbel så blei det mange småstopp langs veien på vei bort, så jeg måtte kjøre de 9 timene selv.. Det gikk heldigvis fint, med mye flott natur å se på. Og det var et flott bryllup på en nydelig og varm dag, og vi overnattet på samme hotell som festen blei holdt. 


Like før vi skulle legge oss fredagskvelden, googla mannen min hotellet og fant fram følgende historie:


De fleste hotellspøkelser er damer, men på Sauda Fjord Hotel i Rogaland er det en mann som går igjen. En 28 år gammel oberst skulle gifte seg med kvinnen i sitt liv. Men han var en stor flørt, noe kjæresten likte dårlig, og dermed avlyste hun bryllupet.

Syk av kjærlighetssorg hengte han seg på rom 315. Ifølge hotellet begynte spøkelset av obersten å vise seg tidlig på 1900-tallet. Mange har observert skritt, lyder fra en spaserstokk og møbler som beveger seg om natten. Det sies også at det dameglade spøkelset har befølt kvinner med sine kalde hender.



Enkelt å sove da eller? ;) Vi sov hvertfall på rom 318!



Og så måtte jeg ta litt bilder på vei hjem... (de siste med mobilen som ble elendig kvalitet)









Disse rykende ferske bollene frista ikke akkurat så veldig!

Nå forbereder jeg meg til neste bryllup hvor jeg også skal være toastmaster, så jeg får komme meg bort fra bloggen igjen :-)

2 kommentarer:

  1. Et gammelt hotell er ikke verdt så mye om det ikke har et spøkelse å skryte av. Godt dere sov på et annet rom, sånn for sikkerhets skyld. Det var et fantastisk flott hotell, forstår godt hvorfor bryllupet var akkurat der!

    SvarSlett
  2. Nydelig hotell og flotte bilder.
    Dere var veldig heldige med været dere også.

    Lykke til neste helg!

    SvarSlett