tirsdag 24. april 2012

Valgets kvaler - strikke eller lese?

Nå er det fred i huset, og jeg har funnet fram kveldens godbiter; varm sjokolade og jordbær. Mmmmmmmh!



Endelig er jeg ferdig med å strikke putetrekket jeg har brukt evigheter på, og har såvidt begynt å sy sammen sidene. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal sy sammen siste sida også, eller om jeg skal ha trykknapper eller eventuelt glidelås. Vet ikke hvor enkelt det garnet er å vaske heller (det må sjekkes opp). Det er jo ei helt lys pute, og med en liten gutt i huset så er det jo greit å ha muligheten til å vaske. Noen gode forslag?


Jeg klarer heller ikke å bestemme meg for å lese ut boka jeg holder på med nå i kveld, eller om jeg skal sy ferdig sidene på puta og se på tv samtidig. Valgets kvaler!!

2 kommentarer:

  1. Aldri lett å velge hva en skal gjøre. Hva ble det til? :O)

    Hvis garnet er av 100% ull av en eller annen sort, ville jeg håndvasket med Milo el.l. Evt. på ullprogram i maskinen.

    SvarSlett
  2. Jeg endte opp med å først lese ut boka, og så sy sammen sidene på puta samtidig som jeg såg en episode med Mad Men. Så jeg følte meg veldig effektiv i går! ;) Nå har jeg igjen å feste tråder + å sy sammen eller "noe" på den siste sida av puta.

    Her er garnet jeg har brukt http://www.yarn-paradise.com/luxury-premium-yarns-figaro-boucle-cream, men jeg har brukt det sammen med et annet garn jeg handla her i nærheten, og det husker jeg ikke navnet på engang (og har heller ikke den lappen lenger). Husker bare veldig godt at det var et 800 meter langt hespe som jeg brukte nærmere 1,5 time på å gjøre om til et nøste! Men det er ikke 100% ull da hvertfall...

    SvarSlett