mandag 3. oktober 2011

Høst = suppetid

Nå er jeg i skikkelig høstmodus, og tenkte å lage gulrotsuppe til middag i morgen. Det har jeg aldri laga før og må prøves :) Jeg skal forresten prøve meg på denne oppskrifta som jeg fant på nettet: http://matibergen.wordpress.com/2011/09/26/kremet-gulrotsuppe-med-kokosmelk-og-karri/

I går kveld fikk jeg satt meg ned og lagte ukesmenyer for 2 1/2 uke framover, og i kveld fikk jeg handla inn masse mat. Prøver å få inn ei suppe i uka + 1-2 fiskemiddager, noe vi ikke er så veldig flinke på her hjemme. Så nå håper jeg bare at jeg klarer å fortsette med ukemeny-planlegginga, og at det ikke blir med denne ene gangen.


Nå er det litt mer sløving foran tven før leggetid ;)

2 kommentarer:

  1. Nam! Sunt og godt. Her fikk jeg inspirasjon til å lage til middagsliste igjen, jeg nevnte det for familien og det ble til at minstejenta i huset tok initiativet og lagte middagsliste for en uke fremover - da var det jo bare igjen å handle inn mat for meg. ;-)

    SvarSlett
  2. Bra at hun tok initiativet da! Det er jo supert.

    Suppa blei god den, både jeg og minstemann likte den, mens mannen i huset syns ikke det var noe særs og ville ikke ha...

    SvarSlett